services_banner

Bagaimana menjadikan syarikat anda terus maju dengan daya saing sepuluh teratas

Agar syarikat dapat membangun dengan mapan dan mantap, ia mesti memupuk daya saing utamanya.

Daya saing teras syarikat pada awalnya tercermin dalam kemampuan tertentu. Daya saing teras perusahaan dapat diuraikan secara kasar menjadi sepuluh isi berdasarkan analisis manifestasi spesifiknya, yang disebut sebagai daya saing sepuluh teratas.

(1) Daya saing membuat keputusan.

Daya saing seperti ini adalah kemampuan perusahaan untuk mengenal pasti perangkap pembangunan dan peluang pasar, dan untuk bertindak balas terhadap perubahan persekitaran secara tepat waktu dan berkesan. Tanpa daya saing ini, daya saing teras akan menjadi bangkai. Daya saing membuat keputusan dan kuasa membuat keputusan korporat berada dalam hubungan yang sama.

(2) Daya saing organisasi.

Persaingan pasaran perusahaan akhirnya mesti dilaksanakan melalui organisasi perusahaan. Hanya apabila dipastikan bahawa pencapaian matlamat organisasi perusahaan selesai, orang melakukan segalanya, dan mengetahui standard untuk melakukannya dengan baik, kelebihan yang dibentuk oleh daya saing membuat keputusan tidak akan gagal. Lebih-lebih lagi, kuasa membuat keputusan dan kuasa pelaksanaan perusahaan juga berdasarkannya.

(3) Daya saing pekerja.

Seseorang mesti mengurus urusan besar dan kecil organisasi perusahaan. Hanya apabila pekerja cukup mampu, bersedia melakukan pekerjaan dengan baik, dan mempunyai kesabaran dan pengorbanan, mereka dapat melakukan segalanya.

(4) Daya saing proses.

Prosesnya adalah jumlah cara individu untuk melakukan sesuatu dalam pelbagai organisasi dan peranan syarikat. Ini secara langsung menyekat kecekapan dan keberkesanan operasi organisasi perusahaan.

(5) Daya saing budaya.

Daya saing budaya adalah kekuatan penyatuan yang terdiri daripada nilai-nilai bersama, cara berfikir umum dan cara biasa melakukan sesuatu. Secara langsung memainkan peranan untuk menyelaraskan operasi organisasi perusahaan dan menyatukan sumber dalaman dan luarannya.

(6) Daya saing jenama.

Jenama harus berdasarkan kualiti, tetapi kualiti sahaja tidak boleh membentuk jenama. Ini adalah gambaran budaya korporat yang kuat di fikiran orang ramai. Oleh itu, ia juga secara langsung merupakan kemampuan perusahaan untuk mengintegrasikan sumber dalaman dan luaran.

(7) Daya saing saluran.

Sekiranya syarikat ingin menghasilkan wang, keuntungan, dan berkembang, syarikat itu mesti mempunyai cukup pelanggan untuk menerima produk dan perkhidmatannya.

(8) Daya saing harga.

Murah adalah salah satu daripada lapan nilai ​​yang dicari pelanggan, dan tidak ada pelanggan yang tidak'tidak peduli dengan harga. Apabila kualiti dan pengaruh jenama sama, kelebihan harga adalah daya saing.

(9) Daya saing rakan kongsi.

Dengan perkembangan masyarakat manusia hari ini, hari-hari di mana segala sesuatu tidak meminta pertolongan dan melakukan semua perkara di dunia telah menjadi perkara masa lalu. Untuk memberikan pelanggan perkhidmatan tambah nilai dan kepuasan nilai yang paling banyak, kami juga akan menjalin pakatan strategik.

(10) Daya saing inovatif elemen penapis.

Kita mesti mempunyai inovasi berterusan terlebih dahulu. Siapa yang boleh terus mencipta muslihat ini terlebih dahulu, siapa yang tidak terkalahkan dalam persaingan pasaran ini. Oleh itu, ini bukan sahaja kandungan penting dari sokongan perusahaan, tetapi juga isi penting pelaksanaan perusahaan.

Sepuluh daya saing utama ini, secara keseluruhan, diwujudkan sebagai daya saing teras perusahaan. Menganalisis dari perspektif kemampuan untuk mengintegrasikan sumber korporat, kekurangan atau pengurangan salah satu dari sepuluh aspek daya saing ini secara langsung akan menyebabkan penurunan kemampuan ini, iaitu penurunan daya saing teras perusahaan. 


Masa pengeposan: 11 Okt-2020